Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

THE srandovná NEŽNÁ REVOLÚCIA. (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

a este jeden
doplnok, ked hladas drahu pre dostredive zrychlenie, pricom do stredu sa to nepohne ani o milimeter. Sak a kto ti to spocyhbnuje? Ked zrychluje vlak a ty budes zrychlovat opacnym smerom tak budes voci trati na rovnakom mieste. Takze ak chces hovorit o zrychleniach musis uvazovat voci ktorej sustave, Ak to bude sustava letiaca po dotycnici tak uvidis aj drahu dostrediveho zrychlenia, sak som ti tu pisal opakovane, ze si nakresli ten priklad co som ti napisal na uvod. lenze ty si poloretardovany a neschopny nic zlozitejsie pochopit.
1295614
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... > >>

Meranie v praxi

Ak zrýchľuje vlak, tak je tam dráha na ktorej potvrdis zmenu rýchlosti a zrýchlenie potvrdis aj akcelerometrom. Pri pohybe po kruznici však potvrdím dostredivej zrýchlenie len akcelerometrom avšak o drahe kde by som potvrdil zmenu rýchlosti nemôže byť ani reč. Do stredu sa nič nepohne ani o milimeter.
Toľko s pohľadu pôsobiacej dostredivej sily.
 

skutocne

ty nerozumies ani prikladu s vlakom ktroýy zrychluje voci trati a ty bežíš opacným zrýchlením voci vlaku, teda STOJIS voci traati. TAM si ako pohol VOCI trati?
 

priklad

s vlakom je dobry na pochopenie kde je schovane dostredive zrýchlenie pri pohybe po kruznici. Funguje to tak isto principialne. To ze si na rovnakom mieste voci stredu otacania, ci prikladu s vlakom voci trati neznamená NIC. zoberme si príklad, že máš podlahu vlaku, vlak, čo pôjde teraz chvílku po dotyčnici ku kruznici, položis gulicku na podlahu a budes na nu psobit dostredivou silou smerom do stredu otacania. TAK BUKOVAN voci podlahe toho vlaku NAMERIAS drahu dostrediveho zrýchlenia. LEnze TY SI NESCHOPNY to pochopiť.
Preco ma ist vlak po dotycnici? pretoze ak nan neposobi dostrediva sila pojde po dotycnici vsetko, teda priamociaro a rovnomerne A OD TEJTO SUSTAVY mozes pozorovat drahu dostrediveho zrychlenia, si schopny to precitat??????????????
 

Preco

Neustále ignoruješ meranie. Ak budeš sedieť na sedačke kolotoča, tak po cítiš silu od sedačky aj akceler ukáže zrýchlenie smerom ku stredu. Ak budeš sedieť vo vlaku. Tak tiež po cítiš silu od sedačky a zrýchlenie potvrdene akcelerom. Ak však bude akceler pripevnený na vozíku položené ho na podlahe vagona, tak uvidíš nulové zrýchlenie.
Poznám dva príklady, kde akceler síce ukazuje zrýchlenie ale chyba dráha kde by sa zrýchlený pohyb potvrdil:
1. Pokojový stav na povrchu.
2. Rovnomerný pohyb po kruznici.
 

 

Merania ignorujes a zle z=chapes iba ty sam. Pripadne ich pre istou ani nevykonas (stabilizovany mobil na kolotoci), aby sa ti nerozpadol svet bludov.

1. Pokojový stav na povrchu = vybavene, fyzika vravi gravitacia = zrychlenie, nemozno rozlisit
2. Rovnomerný pohyb po kruznici = vybavene, fyzika vravi ake zrychlenie bude a presne to sa nameria. Draha = kruznica. co mame dalej ?
 

 

Sedačka kolotoča pôsobí silou v dostredivom smere, pričom sa to nepohne smerom k stredu ani o milimeter.
Pepek, len tak pre zaujímavosť, aký je rozdiel z hľadiska krivociareho pohybu medzi hojdackou a centrifugou.
 

 

Cit : Sedačka kolotoča pôsobí silou v dostredivom smere, pričom sa to nepohne smerom k stredu ani o milimeter.

Nic divne, ved keby tej sily nebolo, sedacka by sa pohybovala po priamke. Ona sila je dovodom zakrivenia drahy. Bez nej by to bola priamka.

hojdackou = kyvadlo v graticnamom poli, pohyb zistis po vyriesni diferencialnej rovnice, v sulade s meranim.
Centrifuga = rovnomerny pohyb po kruznici, kolmo na vektor intenzity gravitacneho pola.
 

V poriadku

na chvíľu budem súhlasiť, že pohyb po kružnici zakrivuje vždy dostredivá sila.
Ak sa budem hojdať na hojdačke, tak ide tiež o krivočiary pohyb čo znemená, že musí byť prítomná dostredivá sila. Stačí už len vysvetliť, prečo je najväčšia v dolnej úvrati (potvrdí to aj akcelerometer) kedže tiažová sila je konštantná.
 

 

Hallelujah! Buky uznal existenciu dostrediveho zrychlenia, Buky, je to velky krok dopredu. Lebo tvrdenie, ze dostredive zrychlenie neexistuje, je nieco podobne ako tvrdit, ze 1+1=3, tazko tam najst nejaku spolocnu rec. Vidim teda po cca 10 rokoch pokrok, len tak dalej.
 

 

Kyvadlo je prilis zlozite, est si nepochopil ani kruznicu. Napoviem ti : co sa deje v krajnej pravej a lavej polohe kyvadla ? Ano, kyvadlo "stoji" a rychlost je nulova. V najnizsom bode je naopak maximalna. Cely cas teda vlakno kyvadla namahaju dve sily : odstrediva (mozeme aj povedat, ze vlakno posobi dostredivo na zavazicko az do pretrhnutia) a gravitacna. Ako vieme, nie je mozne rozlisit meranim gravitaciu od zrychlenia a tieto sa v akcelerometri scitaju. Zase nic zaujimave ani divne, vsetko v sulade s fyzikou. Co mas dalej ? Ziadny rozpor si opat neobjavil. Si nudny.
 

Ano

z matematického hľadiska je kyvadlo ozaj zložitá záležitosť. Ako laik však viem, že lanko kyvadla (hojdačky) je napnuté aj v pokojovom stave. Podľa NZ je to z dôvodu dvoch síl, ktoré pôsobia na to isté teleso a skladajú sa. Čiže gravitačná smerom na dol pôsobí na lanko, rovnaká ale opačná v podobe závesu uchytenia. Ak sa rozhojdám, tak pre mňa nejakým zázrakom začne pôsobiť len dostredivá sila, ktorá zakrivý pohyb kyvadla a v dolnej úvrati pôsobí najväčšou silou. Ozaj si to neviem vysvetliť nakoľko tiažová sila pôsobí smerom nadol a je konštantná, tak neviem aký je dôvod nárastu dostredivej sily závesu v dolnej úvrati.
 

pre teba buky

tiažova sila pri hojdačke je neustále, predsa sedíš na nej počas pohybu. Lenže tú je dôležity aj rozklad síl do smerov. Pri hojdačke v dolnej úvrati presne v najnižšom bode nekonáš žiaden pohyb nadol. V ostatných úsekov si vykonával pohyb aj v smere vertikálnom. Takže celá tiazova sila v dolnej úvrati natahuje lano, teda na sedacke nameriaš najvačšiu silu. V ostatných úsekoch však tiazova sila nenapínala lano tak ako v dolnej úvrati, pretože zrychlovala sedačku smerom dole (vertikálny smer).
 

Upresním

Ak budem s polu zo sedačkou vážiť 85kg, tak lanko hojdačky bude vpokoji napmuté silou 850 N . To znamená tiažovú silu. Ak sa však rozhojdám, tak veľkosť sily, ktorou bude lanko napnuté bude väčšia. Prečo a o akú silu sa jedná (veľkosť smer) ak tiažová sila ostáva konštantná 850 N.
 

nebude

najviac lanko moze byt napnute 850 N v dolnej úvrati v iných polohach kyvadla, hojdacky to bude menej ako 850 N
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

pricom

tu žiadne odstredive sily v súvislosti s otáčaním nie su, (nejaký) navyše efekt. Cele to je len o rovnováhe síl Fg a F(t). F(t) je sila čo napína lano. V dolnej úvrati presne platí F(g)=F(t), v iných polohách je nerovnováha týchto síl, čo vedie na pohyb kyvadla, teda tu musíš rozumieť rozkladu síl, vektorovému skladaniu síl.
 

Samozrejme

ak poviem, že je lanko v pokoji napnuté 850 N silou, tak ide o dolnú úvrať. A môžeme sa staviť, že v tejto polohe bude pri kývaní sila väčšia ako 850 N. Neviem či si niekedy sedel na hojdačke, ale garantujem ti že to sám aj pocítiš a potvrdíš to aj meraním napr. cez akcelerometer. A ak reaguje teliesko akcelerometra na nenulovú výslednú silu, tak nemôže ísť o rovnováhu síl.
Pri Fg vieme veľkosť aj smer, ale pri F(t) mi to nie je vôbec jasné.
 

ty si

toho uz nagarantoval a vsetko bolo zle. Ziadna odstrediva sila tam nie je, to by si mal zopakovat aj pepe namornik :)
 

dve sily

tiazova a sila v lane, teda Fg a Ft, pricom len v dolnej uvrati su v rovnovahe Fg=Ft. Vyriešena buky zahada č.1578.
 

a velkost

ak vies nasobilku a pouzivat kalkulacku tak sila v lane je:
F=Fg*cos alfa,
pricom
alvf je uhol co zviera lano s kolmicou, teda aj lano vertikalne tak je alfa =0,
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... > >>

Najčítanejšie


  1. Peter Kollega: Som zločinec a nechcem aby ma riešila Ficova kurtizána a Čižnár-Gašparovičovi protežanti 1 920
  2. Jozef Sitko: Ficov zákon o teple „okradol“ veľa domácností 1 740
  3. INEKO: Rozbité vozovky sa dočkajú veľkých opráv 1 071
  4. Martin Ondráš: Minister pochopil, že Agrokomplex patrí pod jeho rezort, výborne! 915
  5. Dominika Dongova: Kňaz, jeho slová a ja.. 869
  6. Mišo Šesták: Ako známy rómsky muzikant zhudobnil vypálenie Lučenca ruskou armádou 692
  7. Rudolf Pado: Posledný výstrel Rudolfa Pada 639
  8. INEKO: Počet mostov v zlom stave sa za 5 rokov zdvojnásobil 638
  9. Mišo Šesták: Čo sa stane, keď z lietadla vyhodíte loptu 627
  10. Martin Borguľa: Cestovný ruch na Slovensku krváca. Dokedy to vydrží? 589

Rebríčky článkov


  1. Stanislav Martinčko: Excelentný Rašiho plán na Koronu!
  2. Olívia Lacenová: Bitcoin si razí cestu nahor. Prekonal trojročné maximá
  3. Peter Biščo: Pán premiér, je nevyhnutné odložiť plienky a ...
  4. Nikola Ivanov: 10 častých chýb pri investovaní
  5. Peter Žiak: Mao-Tovič - za 9 mesiacov tam, kde Fico za 12 rokov ...
  6. Miroslav Binčík: Deti, kto sa nezmestí na javisko, pôjde do sakristie
  7. Dušan Seberíni: Bájka o besnom kocúrovi
  8. Miriam Studeničová: Nepokoj duše
  9. Štefan Vidlár: Pán predseda vlády!
  10. Erik Koncz: Hont a jeho dejiny. Je potrebné sa venovať aj dejinám tohto regiónu?


Už ste čítali?