Práca, Kinetická a Potenciálna energia = fyzikálny blud.

Autor: Alexander JÁRAY | 25.1.2019 o 12:50 | (upravené 27.1.2019 o 15:35) Karma článku: 1,06 | Prečítané:  284x

Keďže armáda učiteľov fyziky, ten dupľovaný fyzikálny nezmysel v spojitosti s rovnicou Potenciálnej energie (Ep), do dnešných časov si ani len nevšimla, tak to je exaktný dôkaz toho, že učitelia fyziky sú nespôsobilí na výkon...

 V tomto článku budem sa venovať iba obsahu rovníc, ktorými, (relativistická)  fyzika vyjadruje hodnotu Práce, Energie, ako aj Kinetickej a Potenciálnej energie, pričom zámerne vynechám úvahy o ich nezmyselných záveroch.

 K pochopeniu obsahu toto článku stačí zdravý sedliacky rozum a ukončená základná škola. (Znalosť ovládania bicykla je vítaná.) 

Po prvé.

Fyzika má pre pojem Práca (A) a Energia (E), jednu spoločnú rovnicu a to:

F.s = m.(v.v)

Pre lepšie pochopenie uvediem aj konkrétne hodnoty tejto spoločnej rovnice:

hmotnosť: m = 1kg
dráha: s = 5m
zrýchlenie: a = 10m/sec.sec

F.s = m.a.s = (1kg).(10m/sec.sec).(5m)
F.s = m.a.s = (1kg).(10m.5m/sec.sec)
F.s = m.a.s = (1kg).(
v1  =  10m/sec).(v2 =  5m/sec)

Z uvedeného súčinu (násobenia) sily (F) a dráhy (s) vyplýva to, že fyzika úmyselne klame, alebo kvôli mentálnej nedostatočnosti učiteľov fyziky, nevedomky prezentuje fyzikálny blud, keď tvrdí, že hodnota Práce (A) a Energii (E), dá sa vo fyzike vyjadriť rovnicou:

F.s = m.(v.v)

lebo v tejto učebnicovej rovnici vystupujú dve rovnako veľké rýchlosti (v.v).

Pričom vo výpočte hodnoty Práce a Energie, vystupujú dve rôzne veľké rýchlosti:

F.s = m.(v.v) = (1kg).(v1  = 10m/sec).(v2  = 5m/sec)

   

Po druhé.

Rovnica Kinetickej energie (Ek), má rovnicu:

Ek = F.s = (m.a).1/2.a.t.t = m.1/2.(v.v)

Z tejto rovnice by malo vyplývať to, že kinetická energia (Ek) je o polovicu menšia než Práca (A) a Energia (E), ktorá bola potrebná na vytvorenie Kinetickej energie: (Ek). 

Tento super fyzikálny blud pramení z toho, že pri výpočte Kinetickej energie (Ek) bola namiesto hodnoty dráhy (s = 5m)  použitá dráha (s) vyjadrená v nasledovnom komplikovanom tvare:

s = 1/2.(a.t.t);   (t = 1sec)

Ek = (F.s) = (m.a).(1/2.a.t.t)
Ek = (F.s) = (m.10m/sec.sec).(1/2.10m/sec.sec).(1sec.1sect)
Ek = (F.s) = 
(m.10m/sec.sec).(1/2.10m)

Ek = (F.s) = m.(10m/sec.sec).(5m)
Ek = (F.s) = m.(10m/sec).(5m/sec)

Ek = m.(v.v) = (1kg).(v1  = 10m/sec).(v2  = 5m/sec)   

Z uvedeného vyplýva, že hodnota Práce (A), Energie (E), ako aj Kinetickej energie (Ek) sú identicky rovnaké, že  sú vyjadrené súčinom dvoch rôzne veľkých (nezmyselných) rýchlostí a nie ako to opisuje učebnicová rovnica Práce a Energie, súčinom dvoch rovnakých rýchlostí:

A = E = Ek = F.s = m.(v.v)

A ani tak, ako to opisuje učebnicová rovnica Kinetickej energie:

Ek = m.1/2.(v.v)

Preto platí:

A = E = Ek = m.(v1.v2) = m.0

To preto lebo zatiaľ na školách a univerzitách nevyučovaný zákon prírody hovorí toto: „Každý fyzikálny nezmysel má pre fyziku rovnakú hodnotu, čiže nulovú, preto žiadnu." 

Po tretie:

Na fyziku mentálne nedostatočne vybavení učitelia fyziky, na celom svete učia (klamú) svojich žiakov a študentov, korunovaným, kvadratickým (plošným) fyzikálnym bludom, zvaným Potenciálna energia (Ep).

Fyzika hodnotu Potenciálnej energie (Ep) definuje rovnako ako Prácu, Energiu a Kinetickú energiu, čiže nasledovným spôsobom:

Ep = F.s = m.g.h

Táto rovnica má hovoriť o tom, že keď teleso o hmotnosti (m = 1kg) vyzdvihneme do výšky (h = 5m), silou (F = m.a), tak vytvoríme potenciálnu energiu (Ep) o hodnote:

Ep = F.h = (1kg.10m/sec.sec).(5m) = 1kg.(10m.5m/sec.sec)

Ep = F.h = 1kg.(v1 = 10m/sec).(v2 = 5m/sec)

Prvý nezmysel plynúci z danej rovnice je ten, že teleso ležiace nehybne na podlahe izby, ktorá sa nachádza vo výške (h = 5m), má potenciálnu energiu vyjadrenú dvomi rôzne veľkými rýchlosťami. 

Ep = F.s = 1kg.(v1 = 10m/sec).(v2 = 5m/sec)

Tento svoj bludný obsah, rovnica Potenciálnej energie (Ep) prekonáva ešte aj svojim  druhým tvrdením, že ak v gravitačnom poli o intenzite:

 (g = 10m/sec.sec) 

budeme dvíhať teleso (m = 1kg), silou:

(F = m.a = 1kg.10m/sec.sec),

tak toto silou to teleso o hmotnosti (m = 1kg) vyzdvihneme do výšky (h = 5m).

Pravda je ale taká, že intenzita gravitačného poľa Zeme, o hodnote:

(g = 10m/sec.sec), 

zotrvačnú silu (F = m.a = 1kg.10m/sec.sec)

bude eliminovať, zruší ju a tým pádom tou, učebnicovou silou (F = m.a), predmetným telesom nebudeme schopní ani len pohnúť, nie to ešte dvíhať ho do výšky:

 (h = 5m).

Preto obsahom rovnice Potenciálnej energie (Ep) nie je iba jeden fyzikálny nezmysel, ale dokonca  dva korunované fyzikálne nezmysly.

Keďže armáda učiteľov fyziky, ten dupľovaný fyzikálny nezmysel v spojitosti s rovnicou Potenciálnej energie (Ep), do dnešných časov si ani len nevšimla, tak to je nespochybniteľný a preto aj exaktný dôkaz toho, že učitelia fyziky na celom svete sú mentálne nespôsobilí na výkon ich povolania.

Druhým dôkazom fyzikálnej mentálnej absencie u učiteľov fyziky je to, že keď ich niekto na uvedené  "Energické" nezmysly upozorní, tak oni sa tvária ako teľa keď nechápavo pozerá sa na novo natreté vráta.

No najväčším zločincom vo veci vyučovania týchto fyzikálnych nezmyslov, na školách a univerzitách (aj Slovenska) je štát, ktorý mentálne nedostatočných jedincov, evidentne neschopných na výkon ich povolania, platí ako učiteľov fyziky. 

Článok sa priebežne zdokonaľuje.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Hriešnica, prekliata dcéra či bohyňa. Kto bola Morena

Jarný zvyk odráža krvavé pohanské rituály.

Ukrajinci išli do rizika. Do čela krajiny si vybrali novú tvár

Volodymyr Zelenskyj bude novým ukrajinským prezidentom.

Pri Poslednej večeri urobil Leonardo da Vinci fatálnu chybu

O omyle, ktorého sa dopustil maliar, sa hovorí málo.


Už ste čítali?