reklama

Môj dnešný (3. 3. 2015.) e mail.

Dobrý den.  Velmi ma zaujali vaše texty na internete, tak som nad tým vsetkým začal premýšlať. Zaoberal ste sa v nich mimo iného aj tým, jak sa dá zmerať zotrvačná hmotnosť telies a že si vedci nepamätajú, že by to niekto niekedy meral, tak som vám chcel poslať ukážku, ako by sa to dalo spraviť.

Písmo: A- | A+
Obrázok blogu

Môj dnešný (3. 3. 2015.) e - mail.

"Vladislav Bašo" <basvlad*****25@********** >

Dobrý den.

Velmi ma zaujali vaše texty na internete, tak som nad tým vsetkým začal premýšlať. Zaoberal ste sa v nich mimo iného aj tým, jak sa dá zmerať zotrvačná hmotnosť telies a že si vedci nepamätajú, že by to niekto niekedy meral, tak som vám chcel poslať ukážku, ako by sa to dalo spraviť.


Čím tam dáte tvrdšiu pružinu, tým sa vám to bude mykať, kmitať rýchlejšie. Ale hlavne, čím tam bude väčšia hmotnosť, tým to bude mať vyššiu zotrvačnú schopnosť a tým to bude kmitať pomalšie. Keď to zavesíte na pružinu so známou tvrdosťou, tuhosťou, tak móžete zmerať rýchlosť kmytania a cez rôzne zákony, aj Ňútonove F=m*a, aj iné a dorátať hmotnosť bez toho, aby ste potrebovali obyčajné váhy. Je tom len otrochu zdĺhavejšie. Hádam si ale nádete čas a výde vám rovnaká hodnota ako vážením, približne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Posielam video, jak si predstavujem meracie zariadenie, sám som ho zmontoval. Ak by vám video nešlo, dajte mi vedieť, skúsim vám ho zaslať v inom formáte, syn mi povedal, že to pomôže.

pozdravuje Vladislav Bašo

************************************

Obrázok blogu

Vážený pán Vladislav Bašo.

Meranie zotrvačnej hmotnosti telies dynamickým spôsobom, napríklad aj počtom kmitov telesa upevneného na určitej pružine, nie je problematická záležitosť. Spôsobu merania zotrvačnej váhy telies, nekladú sa žiadne medze.

Problém spočíva v tom, že ak niekto zmeral zotrvačnú hmotnosť telies v gravitačnom poli Zeme (g) pomocou vertikálnych kmitov pružiny a nameral určitý počet kmitov, tak či meranie váhy toho istého telesa pomocou vertikálnych kmitov, na tej istej pružine, v zrýchlenej sústave (a = g), teda v zrýchlenej rakete, vykazuje presne taký istý počet kmitov, ako v gravitačnom poli Zeme.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ide o to, či vertikálny pohyb pružiny s telesom v gravitačnom poli Zeme (g) je identický s vertikálnym pohybom pružiny s telesom, zrýchlenej rakete (a = g). 

Ak áno, potom treba uviesť odpovede na nasledujúce otázky:

Kto, kde a kedy nameral ten rovnaký počet vertikálnych kmitov pružiny s telesom ako v gravitačnom poli Zeme (g), tak aj v zrýchlenej rakete (a = g).

Vážený pán Vladislav Bašo. Vašu prílohu neviem otvoriť.

Za Váš vedecky veľmi korektný e - mail, Vám úprimne ďakujem.

Alexander JÁRAY.

Alexander JÁRAY

Alexander JÁRAY

Bloger 
  • Počet článkov:  344
  •  | 
  • Páči sa:  11x

Quod licet JÁRAY - ovi, non licet bovi.„Čo je dovolené JÁRAY - ovi, nie je dovolené volovi.“ Zoznam autorových rubrík:  Kvantová matematikaO zločinoch vedcovKde neplatia zákony fyzikySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu