reklama

Moja dnešná elktornická pošta (26. 2. 2014).

Vážený pán Járay !Dnes som čítal článok sa www.sme.sk pod názvom "Objavili neznámu teóriu Alberta Einsteina", kde sa píše, že samotný Einstein nesúhlasil so svojou vlastnou teóriou Veľkého tresku a zaoberal sa opačnou teóriou Večného vesmíru, ktorá je, podľa mňa, tiež celkom zaujímavá. E. ju však nakoniec zavrhoval.Chcem sa spýtať na Váš názor na túto teóriu a tiež na to, či máte nejakú predstavu, aké mohli byť počiatky vesmíru.

Písmo: A- | A+

Vážený pán Járay !

Kedysi som čítal, s veľkým záujmom, Vaše články na stránke www.jaray.blog.sme.sk a prispieval som tam svojimi názormi pod menom xxxxxch1.

Dnes som čítal článok sa www.sme.sk pod názvom "Objavili neznámu teóriu Alberta Einsteina", kde sa píše, že samotný Einstein nesúhlasil so svojou vlastnou teóriou Veľkého tresku a zaoberal sa opačnou teóriou Večného vesmíru, ktorá je, podľa mňa, tiež celkom zaujímavá. E. ju však nakoniec zavrhoval.
Chcem sa spýtať na Váš názor na túto teóriu a tiež na to, či máte nejakú predstavu, aké mohli byť počiatky vesmíru.

Na koniec listu pripájam prílohu vyššie spomenutého článku.

S pozdravom: Ján Šixxxxxxxy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja som na ten e-mail odpvedal nasledovne: 

Vážený pán Ján Šixxxxxxxy!

Úvodom dovoľte mi poďakovať sa Vám za Váš záujem o moje fyzikálne argumenty, ako aj za tento e-mail.

V druhom rade dovoľujem si Vám oznámiť, že aj ja som čítal uvedený článok a zareagoval som naň na FB „SME veda“ nasledovne: Keď počujem nejakého fyzika hovoriť o Einsteinových teóriách relativity, vždy mi príde na myseľ táto krásna pieseň:

 http://youtu.be/KlKlmWrcP4M .

A teraz priamo na Vašu otázku odpovedám nasledovne.

Einstein vysvetlil neúspech Michelsonovho experimentu s pohybom svetla tým, že spochybnil rovnomernosť plynutia času a to bez toho, aby on vedel zadefinovať pojem času, teda bez toho aby on vedel povedať čo je to čas. Einstein tvrdil, že čas je to čo merajú hodiny. Nezadefinoval ale to najdôležitejšie a síce, že ktoré sú to tie hodiny ktoré podľa neho merajú čas. Lebo v silnejšom gravitačnom poli atómové hodiny idú (údajne) pomalšie. Ale presýpacie, vodné či kyvadlové hodiny idú naopak rýchlejšie. Poznatky o pohybe svetla Einstein následne previedol aj na pohyb hmoty v akomkoľvek stave, teda aj na pohyb hmoty v kvantovom stave. No a tam už akosi tie jeho poznatky neplatia a nielen tam neplatia.

Potom Einstein ešte vyslovil novú teóriu gravitácie založenú na zakrivení geometrie priestoru pomocou veľmi komplikovaných diferenciálnych rovníc, opierajúc sa pri tom o jednotu zotrvačnej a gravitačnej hmotnosti telies. Ibaže tá jednota je nie len jeho veľkým omylom, ale aj veľkým omylom Galilea i Newtona....... Takže stačí dokázať neplatnosť jednoty zrýchlenej a spomaľujúcej sa hmotnosti telies a začne sa písať nová fyzika. Ide to veľmi pomaly, lebo fyzici sa k tejto veci odmietajú vyjadriť a sudcovia sú z toho vyvalení ako tágo. Ale vec pomaly speje do svojho prirodzeného konca.

Budem stručný, "Veľký tresk" považujem za veľmi primitívnu teóriu, lebo vznik hmoty ako „Kondenzátu ničoho“, teda ako kondenzátu tmavej energie, nepotrebuje žiadne komplikované "výbušné teórie". Takže podľa môjho osobného názoru, svet mohol vzniknúť z tmavej energie (z ničoho) aj bez malého, stredného, či veľkého tresku a aj bez tresku sa môže zase premeniť spätne na tmavú energiu.

Ostávam s úprimným pozdravom,

Alexander JÁRAY.

Alexander JÁRAY

Alexander JÁRAY

Bloger 
  • Počet článkov:  344
  •  | 
  • Páči sa:  11x

Quod licet JÁRAY - ovi, non licet bovi.„Čo je dovolené JÁRAY - ovi, nie je dovolené volovi.“ Zoznam autorových rubrík:  Kvantová matematikaO zločinoch vedcovKde neplatia zákony fyzikySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu